Fire tegn på at bedriften trenger digitale verktøy

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text] Det sies at man ikke skal reparere noe som ikke er ødelagt, men hva om man ikke vet om noe er ødelagt?  Her er 4 tegn på at det er på tide med enkle digitale verktøy som kan gjøre arbeidsdagen mer effektiv for hele bedriften. Det sies at man ikke skal reparere noe som […]

Samarbeidsavtale med SMB Norge

SMB Norge

SMB Norge har inngått partnerskap med Forvaltningshuset for å sikre medlemmer uavhengig og langsiktig finansiell rådgivning. SMB Norge er en nærings- og interesseorganisasjon for små og mellomstore bedrifter i Norge. De er den eneste interesseorganisasjonen som kun jobber for små og mellomstore bedrifter, og har i mer enn 25 år kjempet for å ivareta de […]

Users: De besøkende

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text] I tidligere artikler har vi dekket sessions og bounce rate, begge omhandler brukernes oppførsel på nettsiden. I dag skal vi snakke om brukerne. Denne artikkelen er en del av en serie om dataanalyse for små bedrifter og forutsetter bruk av Google Analytics. Google analytics viser brukere under ‘users’. En bruker er enkelt og greit […]

Sessions: Antall besøk

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text] Det er mange som blander sammen ‘users’ (brukere) og ‘sessions’ (antall besøk), i denne artikkelen skal vi forsøke å rette opp i misforståelsen og gå nærmere inn på sessions. Denne artikkelen er en del av en serie om dataanalyse for små bedrifter og forutsetter bruk av Google Analytics. Sessions eller sesjoner på norsk er […]

Bounce rate: En varsellampe

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text] Bounce rate kan fortelle deg om noe er galt med nettsiden din og sett sammen med andre statistikker kan den også fortelle deg hva som er galt. Denne artikkelen er en del av en serie om dataanalyse for små bedrifter og forutsetter bruk av Google Analytics. Høy bounce rate En høy bounce rate indikerer […]

Slik lykkes du på sosiale medier

Digital markedsføring er vanskelig, ikke minst fordi du må velge mellom og tilpasse deg et virrvar av forskjellige plattformer. I denne artikkelen skal vi forsøke å hjelpe. Kommunikasjonguruen Marshall McLuhan sa en gang; “the medium is the message”. Men selv om de fleste kanskje har hørt utsagnet har de ikke nødvendigvis forstått hva som ligger […]

Slik håndterer du jobbstress

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text] 71% av nordmenn opplever stress på jobben. Dette gjør oss i følge det europeiske arbeidsmiljøorganet til en av verdens mest stressede nasjoner. Men hvordan håndterer du egentlig stress på jobb? Det er flere grunner til at arbeidstakere opplever stress på jobb, men ifølge American Psychology Assosiation (APA), er det noen gjengangere: For mye å […]

Når de ansatte stjeler

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text] Securitas har anslått at mellom 32 – 37% av alt svinn fra norske butikker skyldes utro ansatte og når norske butikker opplever svinn til en verdi av 5,6 milliarder i året blir det en enorm utgift. Som bedriftseier må du stole på de ansatte. Du må stole på at de selger riktig vare til […]

LinkedIn kan være gull verdt for din bedrift

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text] Med så mange sosiale medieplattformer å velge mellom er det mange bedrifter som glemmer LinkedIn. Det kan fort være en kjempetabbe. I skyggen av Facebook og Twitter har LinkedIn opplevd enorm vekst de siste årene, mye takket være sitt fokus på den profesjonelle delen av livet. I dag har mer enn 550 millioner laget […]

Slik sikrer du deg mot fakturasvindel

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text]Sommeren er høytid for utsending av falske fakturaer fra stadig mer oppfinnsomme svindlere. Derfor bør du være ekstra nøye når du i disse dager går igjennom regningsbunken etter ferien. Hvert år får flere tusen norske bedrifter tilsendt fakturaer for varer og tjenester som de hverken har fått eller bestilt. Ifølge Økokrim er beløpet på disse […]

Raskere nettside på 5 minutter

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text] Vi har tidligere skrevet om vanlige nett-tabber og hvordan man unngår disse. Her skal vi se nærmere på et av virkemidlene. Opprettelsen av en statisk kopi (cache). Denne guiden forutsetter at du har et wordpress nettsted. Caching sørger for at nettsiden laster raskere og mer effektivt. Noe som gjør både kundene dine og søkemotorene […]

4 nett-tabber som koster deg kunder

[vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text] Disse fire vanlige nettside-tabbene kan koste deg kunder, men de er lette å unngå! [/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1532422386768{background-color: #f1f1f1 !important;}”][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text] – En nettside er som et lokale. Du ville ikke invitert kunder inn i en sliten og falleferdig butikk. Asbjørn Mitusch [/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_row_inner][vc_column_inner][vc_column_text] Treg nettside En nettside som laster tregt gir et dårlig og uprofesjonelt inntrykk. Hvis […]