Instabank – Den nye vinden i bankverdenen

Instabank

Digital utvikling gjør at banktjenester og prosesser kan leveres bedre, raskere og enklere enn hva som har vært tilfelle tidligere. Instabank er en utfordrerbank som har spesialisert seg på å forbedre banktilbudet til både bedrifter og privatpersoner. Dette har blitt godt mottatt i markedet og banken har i dag mer enn 100.000 kunder.

Instabank ble født ut av et ønske om å tilby noe nytt, noe annerledes i bankverdenen. Etter oppstarten i 2016, har Instabank raskt markert seg som en leder innen digital bankvirksomhet. Med fokus på enkelhet, effektivitet og gode kundeopplevelser, har Instabank blitt et pålitelig alternativ for en stadig mer digitalisert befolkning.

– I en tid der bankene stadig blir større med økende fokus på interne forhold, representerer Instabank et friskt pust av innovasjon og kundesentrert tilnærming. Enkelhet og personlig service står sentralt når Instabank setter standarden for hvordan bankvirksomhet skal være i det 21.århundre, sier CEO i Instabank Robert Berg.

Utfordreren i bankverdenen

Instabank definerer seg selv som en utfordrerbank, og dette er ikke bare en tom frase for dem. For Instabank betyr dette å utfordre status quo, å bryte ned tradisjonelle barrierer og å sette kundenes behov først. Denne tilnærmingen gjenspeiles i alt fra produkttilbud til kundeservice.

– En av de viktigste pilarene i Instabank er vår forpliktelse til personlig service. I en verden der teknologi ofte kan virke avhumaniserende, insisterer Instabank på betydningen av menneskelig interaksjon. Fra den første kontakten til løpende støtte, streber Instabank etter å behandle hver kunde personlig og ut fra den enkeltes situasjon og behov. Dette tror vi er spesielt viktig for SMB-Norges medlemmer, sier Berg.

Skiller seg ut fra andre banker

Med et dedikert team av talentfulle ansatte har Instabank lykkes med å kombinere ekspertise innen teknologi og finans med handlekraft, fleksibilitet og enkelthet. På tross av selskapets relativt korte tidslinje har banken allerede samlet en god gruppe kompetente ansatte, som jobber for å forme fremtidens banktjenester, blant annet til bedrifter.

­­– Vi har en innovativ tilnærming til bankvirksomhet. Mens tradisjonelle banker ofte er preget av tungrodde prosesser og hierarkier, er Instabank smidig, fleksibel og tilpasningsdyktig. Et godt eksempel er bankens tilbud om lån og kassekreditt til bedrifter, der selve søknadsprosessen er digital og gjort på to minutter. Deretter tar kunderådgiver over og fortsetter dialogen med bedriften, noe som ofte skjer innen en time fra søknaden er innsendt. Litt avhengig av kompleksitet på saken vil de fleste lån og kreditter være ferdigbehandlet og utbetalt til bedriften innenfor 1-3 dager. På den måten får bedriften raskt løst sitt behov, noe som i en stor bank kan ta flere måneder, sier Berg.

Nøkkelfakta om Instabank

  • Oppstartet i 2016
  • Mer enn 100 000 kunder
  • Over 60 ansatte
  • Lover personlig og rask service til alle sine kunde
  • Tilbyr skreddersydde finansielle løsninger, gunstige lånevilkår og personlig rådgivning

Instabank sitt tilbud til SMB Norges medlemmer

Instabank går inn i dette samarbeidet for å støtte små og mellomstore bedrifter gjennom et partnerskap med SMB Norge. Som en del av dette samarbeidet tilbyr Instabank eksklusive fordeler for SMB Norges medlemmer, som tilgang til skreddersydde finansielle løsninger, gunstige lånevilkår og personlig rådgivning. Dette understreker Instabanks forpliktelse til å støtte veksten og suksessen til små og mellomstore lokale bedrifter.

For å ta del I tilbudet er det bare å logge seg inn på medlemssiden eller ta kontakt med Instabank på:

Telefon:  21 51 93 00