Stor pågang etter medieoppslag

Salg- og markedssjef Are Jerstad
Bilde: Salg- og markedssjef Are Jerstad

SMB Norges markedssjef Are Jerstad har travle dager i kjølvannet av en rekke store medieoppslag om forbundets nye partnerprogram. Snart kommer det flere spennende annonseringer, avslører han overfor dinbedrift.no.

Les også: Hvorfor mislykkes så mange små bedrifter?

Faksimile: DN

Jerstad har vært involvert i SMB Norges partnerprogram helt siden starten, men tok ikke over hovedansvaret før i oktober 2019. Likevel har han allerede klart å få på plass flere solide samarbeidspartnere, og ryktene skal ha det til at flere spennende annonseringer er på vei.

– Da vi startet dette prosjektet så spurte vi oss selv hvilke 20 – 30 tjenester vi ikke hadde klart oss uten hvis vi drev en liten bedrift. Deretter var målet å finne frem til de aller beste leverandørene i hver kategori og så få dem til å skreddersy den mest gunstige løsningen for våre medlemsbedrifter, forklarer Jerstad.

– De fleste bedriftene vi kontaktet tok utfordringen på strak arm, og resultatet er over all forventning. Dette var en mulighet som mange leverandører virkelig hadde ventet på, sier Jerstad.

“Vi vil at bedriftene skal kunne bruke så mye tid og ressurser som mulig på det som er viktigst, nemlig å skape verdier”

– Are Jerstad

Lukrativ samarbeidspartner

Med nesten 6000 medlemsbedrifter er SMB Norge en lukrativ samarbeidspartner, ikke minst for leverandører som ønsker å henvende seg til SMB-markedet.

Les også: Glem Røkke – Det er vi som er eierne i norsk næringsliv

Faksimile Finansavisen

I desember valgte Finansavisen å skrive en stor sak om det nye partnerprogrammet, noe som ikke gikk ubemerket hen. Etter at Dagens Næringsliv noen uker senere slo opp nyheten om at SMB Norge hadde valgt Nortel som ny mobilleverandør har Jerstad hatt svært lange dager.

– Telefonen blir ganske varm noen ganger, sier Jerstad og ler godt.

– Men jeg klager på ingen måte, for dette handler om å få på plass de partnerne som gir våre medlemmer de beste avtalene. Vi vil at de skal kunne bruke så mye tid og ressurser som mulig på det som er viktigst, nemlig å skape verdier. Hvis vi kan gjøre hverdagen deres litt lettere så har vi Norge til et litt bedre sted å drive bedrift i. Da sover jeg godt om natten, konstaterer den blide sørlendingen.

Vil du lese mer om SMB Norges spennende partnerprogram så kan du gjøre det HER!

Les også: 7 gode grunner til å bli medlem i SMB Norge