Det svært mange setter pris på ved oss, er at vi kan levere absolutt ALT på samme leveranse. Her får du frukt og grønnsaker, kjøtt, fisk og brennevin på samme leveranse. Slik sett er vi den perfekte leverandør til storhusholdningene.
Frode Olsen hos Servicegrossisten gleder seg over partneravtalen som nå er inngått med SMB-Norge, og er krystallklar: Her får storhusholdningene en service de hittil bare har kunnet drømme om.
– Og det skjer til en rabattert pris til og med! Vi har nemlig en rabatteringsskala som er innrettet slik at desto mer du handler, jo billigere blir det. Denne avtalen får nå SMB`s medlemmer tilgang til, og det kommer til å merkes på budsjettet, sier en opprømt Olsen.
Grossisthandel
– Ved å handle direkte med Servicegrossistene oppnår man en form for direktehandel med grossistleddet som man vanligvis må være svært stor for å få til. Men avtalen SMB Norge nå har inngått på vegne av sine medlemmer gjør at alle medlemmene får gå inn i avtalen på like vilkår som større bedrifter.
Men prisene varierer?
– Ja, vi behandler folk på like fot, så her er det hvor mye man handler som til syvende og sist bestemmer rabatten. Men til det er å si at selv ved mindre volum sikrer denne avtalen svært gode priser. Dessuten er det et annet poeng med dette som innebærer en betydelig innsparing, og som dessuten er et viktig bidrag til det grønne skiftet, minner han om.
Hva har du i tankene da?
Alt på ett sted
– Nettopp dette som er vårt store fortrinn, nemlig at man får alt levert på samme bil! Hva skjer ellers? Jo, man handler kanskje varene på 4-5 eller 6 forskjellige steder, og hver enkelt leverandør sender dette på sin måte. For det første representerer dette langt mer arbeid for den enkelte storhusholdningen restaurant eller kafe, fordi varene så klart kommer til forskjellige tider. Dermed må mottakskontroll skje nærmest kontinuerlig, og man får ikke uten videre varene til riktig tid heller.
Med vår modell bestiller du EN gang, og får levert alt på samme levering . Det sparer miljøet for mye bilkjøring, og det gir en mye enklere logistikk for hver enkelt kunde. Nettopp dette er kanskje det som er aller viktigst for mange kunder: man jobber mer rasjonelt, og kan konsentrere seg om det man skal, nemlig å lage og servere mat til kundene sine.
Dermed blir det også bare en faktura?
– Ja! Og der er vi inne på enda en fordel ved å bruke oss i Servicegrossistene: Det er alt for få som tenker over hvor dyrt det egentlig er å behandle fakturaer. Selv i vårt digitaliserte samfunn er det store kostnader forbundet med å behandle massevis av fakturaer.. Om man handler mye ferskvarer, kan man ha alt for stort lager. Dermed blir det leveranser flere ganger i uka, og har man 5-6 forskjellige leverandører, er det bare å hente fram kalkulatoren, så finner du fort ut hvor mye kontorarbeid SMB-Norges medlemmer nå kommer til å spare.
Det høres nesten ut som om «alle» vinner på dette?
– De som vinner aller mest, er uten tvil medlemmene. De får et tilbud som jeg er overbevist om at de har ønsket seg lenge, og jeg er helt sikker på at det kommer til å bli godt mottatt, spesielt av restauranter og kafeer , som vil kunne bruke avtalen fra dag en.. Ta kontakt med oss i Servicegrossistene, så står vi klare til å levere så fort bestillingene begynner å tikke inn, smiler Olsen.