Vi har jo et slagord som heter «Rimelig smart». Og i OneCall er det nettopp det som er poenget: Vi skal levere smarte løsninger for en rimelig penge. Men nå kan SMB-medlemmene bli enda litt smartere: For nå er vi blitt partnere, og dermed raser også prisene på teletjenester.
Salgsdirektør, Lena Bakken Køso, i OneCall kjenner seg sikker på at avtalen som nå er inngått mellom SMB-Norge og OneCall vil bety merkbare endringer i prisene for SMB-medlemmene. Det er løsninger som kan tilpasses hver enkelt bedrifts behov, og ikke minst en økonomi som er svært SMB-vennlig, slår hun fast.
Rabatter
Det første folk spør om, er som regel hvilken prismessig endring dette får for meg?
– Ja, og selv om dette samarbeidet har flere elementer, kan vi gjerne ta prisen først: I hovedsak er det to produkter dette gjelder, nemlig 1) Folkepakka og 2) FamiliePakka.
På FolkePakka har vi blitt enige om at SMB sine medlemmer skal få 20% rabatt. Dette er abonnementer for folk flest, der man finne den mengden data og pris som passer best for lommeboken til den enkelte.
For en bedrift kan man også få en fellesfaktura som arbeidsgiver dekker slik at det er enkelt å holde oversikt.
Det andre produktet er FamiliePakka. Her har vi inngått en avtale om at SMB sine medlemmer skal få 15% rabatt på abonnementene. FamiliePakka er en abonnementspakke som i utgangspunktet er tiltenkt familier, men det kan fungere veldig bra for en bedrift med ansatte også.
Hovedtanken er at det alltid skal være billigere å være flere. Man samler familien i ett abonnement, og kan fordele dataen som er inkludert akkurat som man vil. Sjefen i FamiliePakka fordeler mobildataen enkelt mellom medlemmene via OneCall-appen. Skulle mor trenge mer og lillebror trenge mindre, er det superenkelt å endre. Det er også veldig billig å legge til flere medlemmer – det koster nemlig bare en 100-lapp ekstra. Vanligvis er det såpass forskjellige behov i en bedrift at detter går opp – og man sparer også penger på dette. Så det vil nok være en populær løsning, antar hun. Dermed oppnår man en fleksibilitet og ikke minst variasjon i tilbudet som vi håper skal kunne fungere for alle medlemmene – om enn på forskjellige måter, smiler hun.
Vil du lese mer om FamiliePakka? Her er alt du trenger av informasjon
Rimelig grønn
Hva vil du ellers si karakteriserer OneCall som leverandør?
– Det er jo at vi har en profil som handler om å være så rimelig som bare mulig, men at vi ikke skal gå glipp av de smarte løsningene likevel. Der er jo vår løsning med NestenNy blitt en suksess. NestenNy er brukte telefoner som vi selger med hele to års garanti og opptil 40% lavere priser i forhold til nye telefoner.
Her har du muligheter både innenfor iPhone og Samsung/android-segmentet til å skaffe deg en like fin – men rimeligere telefon. Her kan du høste solid med «grønne» poenger, siden dette handler om å utnytte ressursene bedre, og i tillegg spare penger.
Vi registrerer at dette er en måte å tenke på som blir stadig mer populær. Og siden SMB-bedrifter flest ofte må snu på krona, er det viktig at vi også løfter fram dette, selv om vi i alle fall foreløpig ikke har sett muligheter til å redusere prisen ytterligere for SMB-bedriftene.
Men det er hevet over tvil at man sparer penger – og får et like bra produkt som om man kjøpte det nytt. Vi har jo gått igjennom telefonene og sjekket at de virker som de skal, og gir altså hele to års garanti på dette, smiler hun.
Godt fornøyd
Men dere er også kjent for å ha fornøyde kunder?
– Om vi er! Faktisk har vi blitt kåret til det selskapet som har mest fornøyde mobilkunder hele 5 år på rad, og det er vi ikke så rent lite stolte av. Det er viktig for oss at kundene kjenner seg hjemme hos oss, og at de opplever at de får god behandling. Når vi i tillegg kan fortelle at vi er kåret til den mest bærekraftige bedriften innen vår bransje av BI`s store kåring på dette feltet, kjenner jeg meg sikker på at SMB-Norges medlemmer nå vil få en leverandør som de ikke bare sparer penger på, men også kan inngå allianser med for å være en del av det grønne skiftet, slår hun fast.