Vi finner de gode drivstoffløsningene

Driv Energi logo

Kundene våre har oppdaget det forlengst, og nå gir vi sjansen til SMB Norges medlemmer også: Vi finner de gode løsningene for hver enkelt virksomhet, og skreddersyr tilbudet for de små og mellomstore bedriftene.

Markedssjef Linn Murphy i DRIV energi er overbevist om at bedriften, som har om lag 3 milliarder kroner i omsetning, og kan levere til kunder både på Østlandet, Vestlandet og i Midt-Norge, blir et spennende bekjentskap for SMB Norges medlemmer. Hun minner om at det ikke alltid er så lett å få gode drivstoffavtaler om man ikke er blant de større bedriftene. Men nå har avtalen med SMB Norge skapt muligheter også for de mindre virksomhetene.

Jevne priser

– Spesielt nå, når prisene hopper opp og ned hele tiden, har kundene våre lært seg å sette pris på vår policy. Vi holder jevne priser som følger de naturlige svingningene i oljeprisen. Dessverre har det vært større svingninger enn vanlig siden nyttår, men vi lander allikevel på gode prisavtaler for våre kunder.

Men det er vel ikke bare prisene som er viktig for bedriftskundene?

– Våre 25 ansatte jobber kontinuerlig for å skaffe kundene våre så rimelige drivstoffbetingelser som mulig. Og jeg understreker dette med «som mulig», for jeg tror de fleste er enige i at pumpeprisene på drivstoff har blitt vanvittig høye i den senere tiden. Krigen i Ukraina og alt det den fører med seg, skaper dyrtid på mange områder – også når det gjelder drivstoff. Vi vet likevel at vi kommer bra ut av det rent prismessig, og får gode tilbakemeldinger fra kundene våre på akkurat det. Likevel er det langt fra bare pris som er avgjørende for bedriftsmarkedet: Leveringsdyktighet, og at vi har et eget lokalt leveringsapparat betyr mye for mange. Dessuten vet vi at mange setter pris på vår gode kundeservice, understreker hun.

Distriktsnær leverandør

Hvor finner man dere?

– Vi ble startet for 13 år siden i Hokksund, og eierne er med oss enda. Man treffer eierne på jobb her hver dag, så slik sett er vi også i en helt annen setting enn de gigantiske multinasjonale selskapene. Men vi har satset bevisst på et distribusjonssystem for distriktene, og i de tre områdene jeg nevnte, er vi ganske bredt representert. Når det er sagt, driver vi ikke tradisjonell bensinstasjondrift. Vi distribuerer på to forskjellige måter: Enten i bulk, altså at vi leverer på tank dit kunder trenger det eller så kan man handle på automatpumpene våre, 65 steder. Vi har forresten et samarbeide med Adger/Jæren olje også. Vi startet opp som en leverandør til mindre bedrifter og privatkunder i Drammensområdet, og det er fortsatt næringsliv og personer i distriktene som er vår primærorientering. Det er viktig å skape bærekraftige bygder for tiden fremover, med tilgang på drivstoff lokalt.

Hvordan blir man kunde hos dere?

– Man går inn på SMB Norges nettsider og kontakter oss den veien, slik at vi vet at man er SMB Norge-medlem. Som sagt finner vi alltid gode løsninger for kundene våre, og dersom man lojalt følger oss igjennom året, vil utgiftene til drivstoff gå ned. Det vet vi av erfaring. Vi bruker et bakenforliggende listeprissystem, som vi rabatterer ift volum. Når vi så vet hvor høye avgiftene er i Norge – noe alle må forholde seg til – sier det seg selv at det ikke er store marginer å hente. Men vi utnytter våre effektive driftsmodeller, vårt lokalforankrede distribusjonsapparat og våre kunnskapsrike medarbeidere, som utrettelig jobber for å hente fram de gode kundeløsningene. Nå kan du som SMB Norge-medlem nyte godt av dette systemet, som vil gi deg merkbart lavere kostnader enn du ellers ville ha brukt på dette året igjennom, smiler Murphy.