Når du søker etter programmer for å sende ut nyhetsbrev, så er det et hav å velge i der ute. Alt fra store utenlandske selskaper som Mailchimp, Campaign Monitor, MailerLite, Aweber, til norske selskaper som oss i Make AS.
Tar du en titt på de ulike systemene for å sende nyhetsbrev, så er de tilsynelatende veldig like. Alle har så og si de samme funksjonene og prisen er omtrent den same. Ok, det skiller kanskje noen hundrelapper i måneden fra billigste til dyreste, men er det det som egentlig er viktig når du skal velge nyhetsbrev program?
Hva med support?
Her i Make er vi veldig opptatt av support. Dette er et strategisk valg vi gjorde for flere år siden. Vi har ikke et mål om å være størst, men vi skal være best på å gi support og veiledning til kundene våre? Derfor har vi:
- Live chat mellom 09:00 og 16:00
- E-post support med gjennomsnittlig svartid på 30 minutter
- Telefon support. Ja, du kan faktisk ringe oss i kontortid og få den hjelpen du trenger
– Du blir aldri satt over eller får høre «det er ikke min jobb». I så fall er det heller «Det er ikke min jobb, men jeg skal sette den som har jobben på saken med én gang». De forstår service, og gjør det så enkelt som mulig for deg.
Bård Øien Madsen, Netlife
Hva med levering?
Har du sendt ut nyhetsbrev tidligere så vet du at det er mulig å måle hvor mange som leser brevene dine. Mailchimp opererer med et snitt på 20,81%, mens i Make har våre kunder et snitt på hele 31%. Tenk deg selv hva dette betyr for deg. Hvor mange flere salg ville du fått om flere åpnet nyhetsbrevet? Har du store lister så kan dette bety flere tusen flere som leser nyhetsbrevet.
Noe av grunnen til at vi har høyere åpningsrate, er at vi sender fra norske servere. Vi har ikke så stort volum som våre konkurrenter, så for oss er det bare å ta opp telefonen og ringe til en norsk ISP om vi ser problemer med levering. Har du bra lister med samtykke så er det ingen som ønsker å blokkere deg, og skulle du være uheldig, så hjelper vi deg.
Du blir ikke overlatt til deg selv
Skal du i gang med nyhetsbrev så er det mange faktorer som spiller inn for om e-posten blir levert og åpnet. Alt fra tekniske ting som SPF, DKIM og DMARC, til hvordan e-posten er kodet opp i HTML og CSS.
Alle nye kunder hos Make går igjennom det vi kaller en onboarding prosess. Hos våre konkurrenter som Mailchimp så er du overlatt til deg selv. Vi hjelper deg med alt fra oppsett til du har sendt ut første nyhetsbrev. Se vår onboarding process.
Hva som skiller Make og Mailchimp?
Make | Mailchimp | |
---|---|---|
Gjennomsnittlig åpningsrate | 31,6% | 20,81% |
Gratis support | Telefon, e-post, chat på norsk | E-post på engelsk |
Servere i Norge | Ja | Nei |
SMS | Ja | Nei |
Personlig avmeldingside | Ja | Nei |
Custom HTML editor | Ja | Nei |
Dra og slipp editor | Ja | Ja |
Gratis Maler | Ja | Ja |
Segmentering | Ja | Ja |
PÃ¥meldingsskjema | Ja | Ja |
Popup skjema | Ja | Ja |
Automatisering | Ja | Ja |
Personalisering | Ja | Ja |
Profilside | Ja | Ja |
Sporing av kontakter | Ja | Ja |
Mulighet for å skru av sporing | Ja | Nei |
Hvordan telles kontakter | Kun unike aktive kontakter | Aktive + duplikater + avmeldinger + returnerte |
Integrasjoner * | Zapier (1500+) | 1500+ |
*Vi integrerer oss i all hovedsak med løsningen til Zapier. Her kan du integrere deg med over 1500 ulike systemer. Vi hjelper deg gjerne med å sette opp integrasjon.
Vi håper du ser fordelene ved å velge en norsk leverandør av nyhetsbrev og SMS. Du kan teste oss gratis og ønsker du en full gjennomgang så book gjerne et møte.